ליטוואק פון בודאפעסט האט געשריבן: מ׳קען האבען פאלגזאמקייט אן פעטש און שרעק. נישט נאר מ׳קען נאר עס איז פיהל לייכטער. מיט זעלבסט קאנטראל טוט מען אויף פיהל מער כמו שחזיתי בעיני ממש.
אדרבא, גיב אביסל פערענטינג קלעסעס דא..
פראביר אליינס. די נעקסטע מאל וואס עס איז אינגאנצן אנגעצויגן, די קינד פאלגט נישט, ער שרייט, דו שרייסט, זי שרייט וכו'. כאפ דיר פלוצלונג א טיפן אטעם, און נעם זיך טראכטן פון די ביעטש, א געשמאקע רייזע אין די שיינע וועטער, א רעיז פון דיין באסס, אדער סיי וועלכע פאזיטיווע חלק פון דיין לעבן. ותראה ישועות.
ליטוואק פון בודאפעסט האט געשריבן: מ׳קען האבען פאלגזאמקייט אן פעטש און שרעק. נישט נאר מ׳קען נאר עס איז פיהל לייכטער. מיט זעלבסט קאנטראל טוט מען אויף פיהל מער כמו שחזיתי בעיני ממש.
אדרבא, גיב אביסל פערענטינג קלעסעס דא..
פראביר אליינס. די נעקסטע מאל וואס עס איז אינגאנצן אנגעצויגן, די קינד פאלגט נישט, ער שרייט, דו שרייסט, זי שרייט וכו'. כאפ דיר פלוצלונג א טיפן אטעם, און נעם זיך טראכטן פון די ביעטש, א געשמאקע רייזע אין די שיינע וועטער, א רעיז פון דיין באסס, אדער סיי וועלכע פאזיטיווע חלק פון דיין לעבן. ותראה ישועות.
און וואס וועט פאסירן? אז מיין יענקי וועט נישט אריין אין בעט ביז עלעף אזייגער.. און?
ליטוואק פון בודאפעסט האט געשריבן: מ'קען האבן פאלגזאמקייט אן פעטש און שרעק. נישט נאר מ'קען נאר עס איז פיהל לייכטער. מיט זעלבסט קאנטראל טוט מען אויף פיהל מער כמו שחזיתי בעיני ממש.
אדרבא, גיב אביסל פערענטינג קלעסעס דא..
פראביר אליינס. די נעקסטע מאל וואס עס איז אינגאנצן אנגעצויגן, די קינד פאלגט נישט, ער שרייט, דו שרייסט, זי שרייט וכו'. כאפ דיר פלוצלונג א טיפן אטעם, און נעם זיך טראכטן פון די ביעטש, א געשמאקע רייזע אין די שיינע וועטער, א רעיז פון דיין באסס, אדער סיי וועלכע פאזיטיווע חלק פון דיין לעבן. ותראה ישועות.
און וואס וועט פאסירן? אז מיין יענקי וועט נישט אריין אין בעט ביז עלעף אזייגער.. און?
דעמאלטס הייב אן טראכטן נאך מער פון די ביעטש בכל פרטיה ודקדוקיה וכל אשר ישנו שם, און גאר שנעל וועסטו ניטאמאל געדענקען דיין יענקי, אדער אז ס'איז שוין נאך 11 אזייגער...
Until the spirit be poured upon us from on high
Isaiah 32:15 -
איש חינוך נכנס אל הקודש פנימה, לכ"ק מרן אדמו"ר שליט"א, ושאלתו בפיו: לפי חוקי המדינה נאסר על מלמד להכות תלמיד אפילו לצורך חינוך. האם לפי התורה הקדושה ראוי ונכון בדורנו להכות תלמיד במקום הצורך, לשם חינוך גרידא ולא חלילה מכעס.
כ"ק מרן שליט"א ציין לפסוק בסוף פרשתנו והראה דבר נפלא שמביע תשובה בהירה ללא צורך במילים נוספות: בעת שהקב"ה כעס על מרים נוקטת התורה במילים "ואביה יָרֹק יָרַק בפניה". דהיינו שירקו בפניה להכלימה, "הלא תיכלם שבעת ימים".
כאלף שנה עברו ואונקלוס תרגם את התורה מפי רבי אליעזר ורבי יהושע, בתרגום אונקלוס תורגמו המילים "ירק ירק" - "מִנְזָף נְזִיף". כבר לא מדובר על יריקה, אלא נזיפה בלבד.
כאלף שנים נוספות עברו ורש"י הקדוש ביאר את התורה כשהוא נצמד לפשט. את המילים "ירק ירק" מבאר רש"י בלשונו הזהב: "הראה לה פנים זועפות". אפילו לא נזיפה. רק פנים זועפות.
דר. דייענע בוימרינד האט אוועקגעשטעלט דריי אנדערע סארטן פון עלטערן:
1). אָטאָרעטעריען - דאס הייסט אזא איינער וואס (עכ״פ בנוגע זיינע קינדער) על פיו ישק כל דבר. ער איז א גאר שטרענגער און איז מטיל אימה יתירה בתוך ביתו.
2). אָטאָריטעטיוו - דאס הייסט ער איז נישט צו שטרענג אבער ער סעט לימיטס וכדומה, וואס אויף דעם זענען דא קאנסעקווענצן. די קינדער פארשטייען אז ס׳איז נישט קיין הפקר וועלט.
3). פּערמיסיוו - די עלטערן זענען גאר ״טשילד״ בנוגע אויפציען זייערע קינדער; עס קען זיין בּעיסיקעלי הפקר-וועלט.
הגם שטודיעס צייגן נישט אז פעטש טוהט אין אלגעמיין שטארק שאטן פאר די קינדער׳ס דעוועלאפמענט, טוהן זיי אבער צייגן אז די צווייטע און מיטעלסטע סארט פון פּערענטינג/קינדער ערציאונג איז די מערסטע/בעסטע ווירקזאם און טוהט אויף דאס מערסטע אמגונסטנס פאר די דעוועלאפמענט פון די קינדער. דאס גייט אין איינקלאנג מיט׳ן באקאנטן רמב״ם׳ס מהלך פון דרך ממוצע בדעות.קאָרפּאָרעל שטראפן, וואס אין דעם איז נכלל פעטש (עכ״פ אלס אן אפטע מיטל), גייט שוין (מער) אריין אינ׳ם ערשטן סארט פּערענטינג.
"איך בין אפילו נישט זיכער אז איך עקזיסטיר, ווי אזוי קען איך זיין זיכער אז...?" - יאיר
"אלס וואס איך ווייס איז אז איך ווייס גארנישט (אחוץ דעם עצם פאקט)" - סקראטוס און אפילו אין דעם בין איך אויך נישט זיכער (וכן הלאה והלאה)