שמעקעדיג
שריפטשטעלער
שריפטשטעלער
הודעות: 16680
זיך רעגיסטרירט: דאנערשטאג אפריל 12, 2012 12:11 am
האט שוין געלייקט: 18071 מאל
האט שוין באקומען לייקס: 18981 מאל

שליחה דורך שמעקעדיג »

וואס איז היי יאר געווען די היילייט פון די דרשות ביי ביידע רבי'ס? וואס האבן זיי מחדש געווען?
וירח ה' את ריח הניחוח
באניצער אוואטאר
ליטוואק פון בודאפעסט
שריפטשטעלער
שריפטשטעלער
הודעות: 9706
זיך רעגיסטרירט: מיטוואך דעצעמבער 19, 2012 6:51 pm
האט שוין געלייקט: 3162 מאל
האט שוין באקומען לייקס: 9133 מאל

שליחה דורך ליטוואק פון בודאפעסט »

איך ווייס נישט צו איינער האט דאס שוין געשריבען, אויב יא, חטאתי עויתי ופשעתי.

איך לערן יעצט פורים (בין מגילה למגילה איז דאך אן ענין, לויט די שנארער בריווען פאר אומאויספעלבארער קוילעלים) און איך קוק אין חיי אדם הלכות פורים. ער שרייבט דארט אז מ'מעג מאכען אן אייגענע פורים אויף אן אייגענע מופת. דערציילט ער דארט א מופת וואס האט איהם פאסירט מיט א פייער פון פולווער אין זיין חצר, און ער מיט זיין משפחה זענען געראטעוועט געווארען, ווען 31 מענטשען זענען אוועק ל"ע.
דער יו"ט זיינע הייבט זיך אן מיט א תענית, אבער א יו"ט מאכט ער.
The greatest obstacle to discovery is not ignorance--it is the illusion of knowledge.
(Daniel J. Boorstin) דא
באניצער אוואטאר
ונבנתה העיר
שריפטשטעלער
שריפטשטעלער
הודעות: 3795
זיך רעגיסטרירט: מיטוואך יולי 25, 2012 5:41 am
האט שוין געלייקט: 6591 מאל
האט שוין באקומען לייקס: 8112 מאל

שליחה דורך ונבנתה העיר »

ענליך צום פנ"י'ס מעשה.
מ'דארף צוריק אראפברענגען דעם רבי'ן

אמר ונבנתה: אל עבר החלון נשקפתי ונתתי אל לבי כי שבת האדם ממנו, חומר וגשם – ורוח אין, בחנתיו, והנה הוא תולדת מקריו – כאשר ילך המקרה כך יתעצב לבו ודמותו, לרגעים אבחננו, כאשר יאמר החכם כי אין הוויית רגע מול רגע נוצרת כי אם בהתחדש מקריו, ואל מי יקר המקרה?
באניצער אוואטאר
ליטוואק פון בודאפעסט
שריפטשטעלער
שריפטשטעלער

Re: חג כ"א כסלו על שום מה

ער האט דאך קיין יו"ט נישט געמאכט, נאר זיך אונטערגענומען צו לערנען וכו'

Sent from my HTC Desire 510 using Tapatalk
The greatest obstacle to discovery is not ignorance--it is the illusion of knowledge.
(Daniel J. Boorstin) דא
נהורא נפישא
שריפטשטעלער
שריפטשטעלער
הודעות: 1717
זיך רעגיסטרירט: דינסטאג יולי 23, 2013 9:42 pm
האט שוין געלייקט: 1778 מאל
האט שוין באקומען לייקס: 2305 מאל

שליחה דורך נהורא נפישא »

דער תוי"ט האט געלאזט צוואה פאר זיינע קינדער און אייניקלעך, צו האלטן געוויסע טעג אין יאהר פאר ימי חג , און געוויסע טעג וואס ער האט געהאט א צרה אלס ימי תענית. די צוואה איז געדרוקט.
למה נקרא שמו רבי נהוראי, שמנהיר עיני חכמים (עירובין:)
באניצער אוואטאר
ליפא
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2159
זיך רעגיסטרירט: דינסטאג יוני 23, 2015 4:09 am
האט שוין געלייקט: 2314 מאל
האט שוין באקומען לייקס: 1740 מאל

שליחה דורך ליפא »

דער כח פון סאטמאר רב! אום סאמען הייליגן טאג פורים רעדט מען פון כ''א כסליו!!!...
טראמפ 2020! טראמפ 2024! טראמפ 2028!
באניצער אוואטאר
ליטוואק פון בודאפעסט
שריפטשטעלער
שריפטשטעלער

נהורא נפישא האט געשריבן:דער תוי"ט האט געלאזט צוואה פאר זיינע קינדער און אייניקלעך, צו האלטן געוויסע טעג אין יאהר פאר ימי חג , און געוויסע טעג וואס ער האט געהאט א צרה אלס ימי תענית. די צוואה איז געדרוקט.

קוק צוריק אין אנהייב אשכול. איך האב גערעדט פון דעם אז אנדערע זענען געשטארבען און פון דעסטוועגען האט ער געפרייט זיין ישועה. דער תוי"ט האט געהאט א פריוואטע צרה און א פריוואטע ישועה

(Daniel J. Boorstin) דא
נהורא נפישא
שריפטשטעלער
שריפטשטעלער
הודעות: 1717
זיך רעגיסטרירט: דינסטאג יולי 23, 2013 9:42 pm
האט שוין געלייקט: 1778 מאל
האט שוין באקומען לייקס: 2305 מאל

שליחה דורך נהורא נפישא »

כ'האב טאקע נישט געזעהן דעם אשכול פון אנהויב. ולעצם הענין פארשטיי איך נישט די שאלה, צו מאכט מען דען נישט די ברכה שעשה לי נס אין פאל אז אנדערע מענטשן זענען דארט געשעדיגט געוווארן, אדרבה דאס ווייזט הערשט ווי גרויס די סכנה איז געווען, דאס איז די הודאה כלפי הקב"ה, אוודאי איז אבער צו די זעלבע צייט אויף דא א סברא אז מדארף ארויסווייזן סענסיטיוויטעט פאר די עולם וואס האט נעבעך יא מיטגעמאכט
למה נקרא שמו רבי נהוראי, שמנהיר עיני חכמים (עירובין:)
באניצער אוואטאר
ליטוואק פון בודאפעסט
שריפטשטעלער
שריפטשטעלער

די טענה איז נישט דאס דאנקען דער אויבישטער אזוי ווי דער אנשטעל וואס ס'מאכט. כאילו דער ס"מ האט געוואלט אויסשעכטען אלע אידען, און מ'האט געזיגט, דומה צו פורים. דערווייל אבער איז עס גאנץ א פיינעם זיג פאר'ן ס"מ. קוים מיט די נעגליך עפעס אויסגעראטעוועט. דאנקען קען מען, אבער א פורים מאכען דערפון כאילו מ'האט געוואנען? דאס מאכט אוועק די צרה דערפון.
עכ"פ דאס איז די נושא, און צו דעם האב איך געברענגט פון די חיי אדם

(Daniel J. Boorstin) דא
באניצער אוואטאר
גאלד
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2379
זיך רעגיסטרירט: מאנטאג מאי 07, 2012 1:42 pm
האט שוין געלייקט: 625 מאל
האט שוין באקומען לייקס: 1419 מאל

שליחה דורך גאלד »

די כ"א כסלו געשיכטע גוט אראפגעלייגט קורץ אין שארף.
RECAP OF THE DRAMATIC AND MIRACULOUS RESCUE STORY OF THE SATMAR REBBE FROM THE CLUTCHES OF THE NAZIS

In April 1944, the Jews of Satmar (a large town in the then Nazi occupied region of Transylvania Hungary) and its surrounding areas were rounded up into the 'Satmar Ghetto'. i

On the eve before the Jews were forced into the Ghetto, a daring prearranged operation was executed by the Rebbe's people. i

In the dark of the night, the Rebbe -who was a hunted man by the Nazis- was snuck out of Satmar in a truck disguised as a Red Cross ambulance driven by bribed Hungarian policemen. i

The vehicle raced straight towards the Romanian border to escape across the Romanian side. An approximate 3-4 hour ride. i

Unfortunately, the escape attempt failed. After an all-night drive, they were caught and arrested near the border, by Hungarian soldiers and later released into the nearby Klausenburg (k"b) Ghetto, slated for deportation to Auschwitz. i

While sitting in the k"b Ghetto, the Ghetto was emptying out, deporting the k"b Jews to Auschwitz, transport by transport. i

Meanwhile, the Rebbe's supporters in Budapest, who were, since the beginning of the war, involved in various rescue organizations and operations, managed to get the Rebbe on a special list called the 'Kastner Zondar Transport'.i

What is the 'Kastner Zondar Transport'? i

Rezho (Rudolph/Yisroel) Kasztner, a secular Zionist activist from k"b hijacked an elaborate deal the Orthodox Jews had with the Nazis (Eichmann and Wisliceny) to save a million Jews in exchange for money and goods, dubbed as the “Blood For Goods” deal.i

Kesztner and his henchmen injected themselves into the negotiations pushing out the Orthodox Jews and offered Eichmann a far sweeter deal. i

Instead of a million Jews, all he asked was to let go a couple 100 people which included his family and some of his Zionist buddies. In return, he offered Eichmann he'll help ensure the Jews of Hungary stay unaware of the Auschwitz horrors; they stay calm and don't resist deportation to Auschwitz i

In Eichmann's own words at his trial: "This was an offer hard to reject." (Paraphrasing). i

The Orthodox activists, however, managed to stay in the negotiations, because they were the only ones producing the ransom money. Kasztner could not.i

Why? i

Despite the fact that the Zionist organizations around the world had far more resources and means than the Orthodox, nonetheless, the Zionist did not have any desire or will to provide any financial help for any secret deals with the Nazis. i

As a matter of fact, it was the Zionist policy to sabotage all secret negotiations with Nazis done behind the backs of the allies, because doing so was considered espionage against the allies, and in their view, angering the allies would jeopardize their future Jewish State. i

Since 1941 the Zionist had many opportunities to save literally millions of Jews from certain death by providing ransom money, in all instances all pleas and cries fell on deaf ears, stating that nothing can stand in the way of the future Jewish State. i

i (After the war Kastner and the Zionists actions -or lack-thereof, and accusations of Nazi collaboration were put on full display in a dramatic court trial in Israel, known as the 'Kastner Trial'. An Israeli judge ruled that Kastner 'sold his soul to the devil'. i
Shortly after the trial, Kastner was assassinated by a gang outside his home in Tel Aviv. His death is a discussion of controversy to this date, some say it was an inside job by the Israeli government, others say it was simply the job of disgruntled Holocaust victims) i

So the Orthodox activists demanded to include a few hundred Orthodox Rabbi's in the transport, which included the Rebbe, his wife and an aide. i

The Rebbe was very uneasy and suspicious about the whole operation. He could not understand why the Zionists of all people would select him, their arch-nemesis, of so many others. Furthermore, he was very afraid it was just another Nazi trap. i

The idea of Nazis letting Jews go free was unheard of. The Nazis were known to be masters of deception. So initially the Rebbe refused to join the transport. i

Until the Rebbe was assured by his supporters, Rabbi Pinchus Freudiger and Rabbi Chaim Roth that they are fully behind the negotiations and it’s a very legitimate deal. (Relatively, in those days.) So, he reluctantly joined the transport. i

The journey should have taken a week or more to get to freedom in Spain. But that did not happen. All the fears of the Rebbe had, turned out to be true. i

They were not taken to Spain as planned; instead the Nazis kept on demanding more ransom. The train stalled and was diverted to various roundabouts, given all kinds of excuses. i

At some point, the train stopped at some remote location at an Hungarian-Austrian border and was held up for 2 days. Till it was ordered to be taken to Auschwitz! Straight to the gas chambers!i

Eichmann suggested letting the train go to Auschwitz for extermination and replacing it with a new transport. i

In panic, Rabbi Chaim Roth (an activist in Budapest and staunch supporter of the Rebbe) met with Eichmann in Budapest pleading and insisting that this particular group is important to him because the Satmar Rebbe is in it. Rabbi Roth paid again ransom money to Eichmann. i

Evidently, it was only due to the constant intervention of the Orthodox activists, never hesitating to produce as much money as needed, that the entire transport survived. i

So after Rabbi Roth's intervention, was the transport finally sent to freedom? No! The train was actually redirected all the way up north Germany to the notorious concentration camp Bergen-Belsen, very far from any free country in Europe. i

The group was held in a so-called "privileged" area in the camp, languishing for over five long and painful months. i

Until one cold December night, the group was suddenly ordered to pack their belongings and head to the train station. After standing and waiting a few hours in the bitter cold a train arrived and the group boarded. i

The train traveled all night south bound towards the Austria - Swiss border.i
When it reached a few kilometers near the border where they could smell freedom, the train abruptly stalled again! i

A message was sent from the Nazis higher-ups to turn back because the ransom obligations were not 100% fulfilled. Panic erupted! i

Till one passenger told the conductor he should just speed past the border quickly and tell his higher ups that he got the message to turn back after the fact. Astonishingly, the conductor agreed and quickly rushed past the Swiss border to final freedom! i

Just like in the story of the exodus from Egypt: i
In the wee hour of a Thursday morning.i
In a haste.i
The Righteous of our generation, who inexplicably was the one and only person out of literally millions of people whose beard remained untouched, marched through the Austria-Swiss border with raised arms! i

Smack in the faces of his 2 biggest arch nemeses, the Nazis and the Zionists! The culmination of a chain of epic miracles for the ages! i
באניצער אוואטאר
שמעקעדיג
שריפטשטעלער
שריפטשטעלער
הודעות: 16680
זיך רעגיסטרירט: דאנערשטאג אפריל 12, 2012 12:11 am
האט שוין געלייקט: 18071 מאל
האט שוין באקומען לייקס: 18981 מאל

שליחה דורך שמעקעדיג »

גאלד האט געשריבן:די כ"א כסלו געשיכטע גוט אראפגעלייגט קורץ אין שארף.
אפשר מיינט איר לאנג און שארף?
וירח ה' את ריח הניחוח
[NAMELESS]

שליחה דורך [NAMELESS] »

שמעקעדיג האט געשריבן:
גאלד האט געשריבן:די כ"א כסלו געשיכטע גוט אראפגעלייגט קורץ אין שארף.
אפשר מיינט איר לאנג און שארף?
די געשיכטע איז קורץ, ס'איז א לאנגע ביאור אלעס ארום די קורצע געשיכטע
באניצער אוואטאר
קאצקע ציקער
חבר ותיק
חבר ותיק
הודעות: 2203
זיך רעגיסטרירט: פרייטאג אפריל 06, 2012 1:46 am
האט שוין געלייקט: 1052 מאל
האט שוין באקומען לייקס: 1251 מאל

שליחה דורך קאצקע ציקער »

געטראכט א ווערטל אי לאוו האי יומא זאגט די גמרא ווייטער כמה יוסף איכא בשוקא ס'וואלט געווען אנטשטאס יואלי'ס וואלט געווען יוסף'ס ודו"ק
באניצער אוואטאר
berlbalaguleh
שריפטשטעלער
שריפטשטעלער
הודעות: 20420
זיך רעגיסטרירט: דינסטאג יולי 17, 2012 12:57 pm
האט שוין געלייקט: 25361 מאל
האט שוין באקומען לייקס: 15512 מאל
קאנטאקט:

שליחה דורך berlbalaguleh »

איך וויל נאר וויסן איין זאך. אויב די רבי זי"ע דער בעל דברי יואל האט געהאט א פויר קאוט. א פעלץ מאנטל. א טילעפ. אזוי ווי א סאך רבי'ס און אדמורי"ם האבן געהאט.

ווער ס'קען מברר זיין. דורך פיקטשערס אדער קראנטע מאמרים וועל איך שטארק מכיר טובה זיין.
ביזדערווייל. אויף אלע בילדער וואס איך האב געזעהן זעהט מען נישט אז ער איז געגאנגען אנגעטון א פעלץ.
דער גאלדענער אדלער
שריפטשטעלער
שריפטשטעלער
הודעות: 1665
זיך רעגיסטרירט: דאנערשטאג אפריל 27, 2017 6:30 pm
געפינט זיך: הלוואי ווען כ'וואלט געוויסט
האט שוין געלייקט: 6003 מאל
האט שוין באקומען לייקס: 3632 מאל

שליחה דורך דער גאלדענער אדלער »

berlbalaguleh האט געשריבן:איך וויל נאר וויסן איין זאך. אויב די רבי זי"ע דער בעל דברי יואל האט געהאט א פויר קאוט. א פעלץ מאנטל. א טילעפ. אזוי ווי א סאך רבי'ס און אדמורי"ם האבן געהאט.

ווער ס'קען מברר זיין. דורך פיקטשערס אדער קראנטע מאמרים וועל איך שטארק מכיר טובה זיין.
ביזדערווייל. אויף אלע בילדער וואס איך האב געזעהן זעהט מען נישט אז ער איז געגאנגען אנגעטון א פעלץ.
דא אין דעם בילד וואו ער האט זיך געטראפן מיט'ן ראמענישן קיסר, קענט איר קלאר זעהן אז יא. הגם דאס איז נאך געווען פאר'ן צווייטן וועלט מלחמהבילד

Sent from my SM-G991U using Tapatalk
באניצער אוואטאר
berlbalaguleh
שריפטשטעלער
שריפטשטעלער
הודעות: 20420
זיך רעגיסטרירט: דינסטאג יולי 17, 2012 12:57 pm
האט שוין געלייקט: 25361 מאל
האט שוין באקומען לייקס: 15512 מאל
קאנטאקט:

שליחה דורך berlbalaguleh »

דער גאלדענער אדלער: ייש"כ. ווייל אויף אלע פיקטשערס וואס איך האב געזען דא אין אמעריקע זעהט מען נישט אז ער האט געהאט א פויר קאוט. אמת. רוב פון די פיקטשערס זענען געכאפט געווארן אין זומער צייט אדער ספרינג.

למשל. ס'איז דא א ..."פעימאס"...פיקטשער ווי ער גייט אראפ פון די שיף אין ארץ ישראל. גלייך אונטער איהם גייט א מענטש מיט א בענד-דאון הוט און א טאשקע. אלטע פייגא גייט א ביסל ווייטער אפגערוקט. וואס איז פשט פון דעם? ווער איז דער מענטש. נאר איך האב מברר געווען אז דאס איז געווען בשנת תשט"ו ווען ס'איז געווען אן עידן ריתחא אויף סאטמאר'ע רבי'ן. די מזרחי איז געווען זייער שטארק אויפגעקאכט אויף איהם. (נישט די פרייע קיבוצ'ניקס). האט בן גוריון (יא. ב"ג ימ"ש,לאל) איהם צוגעשטעלט א באדי גארד. און איהם משכנע געווען אז ער זאל לאזן דעם וועכטער זיין נעבן איהם.
פארשפארט