וואס איז 3x 5 = ?
- דולה ומשקה
- שריפטשטעלער
- הודעות: 2732
- זיך רעגיסטרירט: דינסטאג מערץ 06, 2012 2:19 pm
- האט שוין געלייקט: 308 מאל
- האט שוין באקומען לייקס: 1652 מאל
וואס איז 3x 5 = ?
עס רודערט זיך אין די נייעס איבער א טיטשער וועלעכע האט געגעבען א בחינה אויף חשבון פאר דער קלאס, איינע פון פון די שאלות איז געוועהן:
וואס איז 5 טיימס 3? דער תלמיד זאל געבען דעם ענפער אין דאס ארויסשרייבען ווי אזוי ער איז געקומען צום אויספיר.
איין תלמיד האט אפגעגעבען דעם ענפער: 15, און ארויסגעשריבען ווייל: 5+5+5=15.
דער טיטשער האט געזאגט אז דאס איז נישט ריכטיג, נאר דער ענפער איז:
3+3+3+3+3=15
גרויסע קעפ און פראפעסארען האבען/און זענען זיך שטארק מתווכח, בעומק הסוגיא. דער טיטשער טענ'עט וויבאלד דער דגוש איז אויף דער 'דריי' און נישט אויף דער פינעף.
אסאך ביאורים אויף אויף די צדדים זענען ממש גאר דין אדער אפשר לעכערליך, ממש דק מן הדק הדק היטיב, אבער לאידך קען זיין ס'נישט געמאכט געווארען פאר א פשוטע מח ווי מיינס.
וואס איז 5 טיימס 3? דער תלמיד זאל געבען דעם ענפער אין דאס ארויסשרייבען ווי אזוי ער איז געקומען צום אויספיר.
איין תלמיד האט אפגעגעבען דעם ענפער: 15, און ארויסגעשריבען ווייל: 5+5+5=15.
דער טיטשער האט געזאגט אז דאס איז נישט ריכטיג, נאר דער ענפער איז:
3+3+3+3+3=15
גרויסע קעפ און פראפעסארען האבען/און זענען זיך שטארק מתווכח, בעומק הסוגיא. דער טיטשער טענ'עט וויבאלד דער דגוש איז אויף דער 'דריי' און נישט אויף דער פינעף.
אסאך ביאורים אויף אויף די צדדים זענען ממש גאר דין אדער אפשר לעכערליך, ממש דק מן הדק הדק היטיב, אבער לאידך קען זיין ס'נישט געמאכט געווארען פאר א פשוטע מח ווי מיינס.
"די מבהיל'דיגע בקיאות זעה איך נישט"... (קרעדיט: געוואלדיג)
"אפשר זאלסטו אויפקומען מיט בעסערע [שרייב נישט קיין אומאיידעלע ווערטער. מנהל]"...(קרעדיט: שבת אחים)
"אפשר זאלסטו אויפקומען מיט בעסערע [שרייב נישט קיין אומאיידעלע ווערטער. מנהל]"...(קרעדיט: שבת אחים)
-
- ידיד השטיבל
- הודעות: 319
- זיך רעגיסטרירט: פרייטאג אוגוסט 28, 2015 1:48 am
- געפינט זיך: לבי במזרח ואנכי בסוף מערב
- האט שוין געלייקט: 452 מאל
- האט שוין באקומען לייקס: 250 מאל
Re: וואס איז 3x 5 = ?
ווי אזוי קען ארויסקומען א מאטאמאטישער נפק"מ?
רוב האנשים לא באמת רוצים חופש , כי חופש כרוך באחריות ,ורוב האנשים פוחדים מאחריות .
זיגמונד פרויד
- ישראל קאפקע
- חבר ותיק
- הודעות: 2181
- זיך רעגיסטרירט: מיטוואך יולי 16, 2014 7:44 pm
- געפינט זיך: Big Apple, Great Satan.
- האט שוין געלייקט: 1284 מאל
- האט שוין באקומען לייקס: 2268 מאל
- דולה ומשקה
- שריפטשטעלער
- הודעות: 2732
- זיך רעגיסטרירט: דינסטאג מערץ 06, 2012 2:19 pm
- האט שוין געלייקט: 308 מאל
- האט שוין באקומען לייקס: 1652 מאל
ישראל קאפקע האט געשריבן:די לערערין איז גערעכט, וואס איז די צווייטע צד?
דער שאלה איז געווען וואס איז 5X3=?, וההסבר.
דער אופן וואס דער קינד האט געשריבען: 5+5+5=15
דער טיטשער האט אבער געזאגט ניין, מדארף שרייבן אזוי: 3+3+3+3+3=15
גיי פארשטיי! ווי וועט טאקע אויס מאכען דער נפק"מ?
"די מבהיל'דיגע בקיאות זעה איך נישט"... (קרעדיט: געוואלדיג)
"אפשר זאלסטו אויפקומען מיט בעסערע [שרייב נישט קיין אומאיידעלע ווערטער. מנהל]"...(קרעדיט: שבת אחים)
"אפשר זאלסטו אויפקומען מיט בעסערע [שרייב נישט קיין אומאיידעלע ווערטער. מנהל]"...(קרעדיט: שבת אחים)
- ישראל קאפקע
- חבר ותיק
- הודעות: 2181
- זיך רעגיסטרירט: מיטוואך יולי 16, 2014 7:44 pm
- געפינט זיך: Big Apple, Great Satan.
- האט שוין געלייקט: 1284 מאל
- האט שוין באקומען לייקס: 2268 מאל
עס כאפט טאקע נישט קיין חילוק (און שפעטער גייט די לערערין אליין אנווייזן אז מען קען עס אלץ טון אויף ביידע אופנים און ביי קומען אויס די זעלבע) אבער די לערערין האט פארלאנגט פון די שילערינס ארויסצושרייבן 3×5. כאטש די ענטגילטיגע ציפער איז ריכטיג האט זי נישט ריכטיג געענטפערט אויפן פראגע אינעם פארהער.
איך זע בכלל נישט קיין צווייטן צד (חוץ אז מען דארף נישט זיין אזוי שטרענג).
איך זע בכלל נישט קיין צווייטן צד (חוץ אז מען דארף נישט זיין אזוי שטרענג).
-
- שריפטשטעלער
- הודעות: 954
- זיך רעגיסטרירט: פרייטאג יאנואר 31, 2014 11:28 am
- האט שוין געלייקט: 1457 מאל
- האט שוין באקומען לייקס: 2213 מאל
.
רעדאגירט געווארן צום לעצט דורך 1 אום פארוואס?, רעדאגירט געווארן איין מאל בסך הכל.
אסור ליראת שמים שתדחק את המוסר הטבעי של האדם, כי אז אינה עוד יראת שמים טהורה.
סימן ליראת שמים טהורה הוא כשהמוסר הטבעי, הנטוע בטבע הישר של האדם, הולך ועולה על פיה במעלות יותר גבוהות ממה שהוא עומד מבלעדה.
סימן ליראת שמים טהורה הוא כשהמוסר הטבעי, הנטוע בטבע הישר של האדם, הולך ועולה על פיה במעלות יותר גבוהות ממה שהוא עומד מבלעדה.
~ אורות ישראל להגראי"ה קוק
-
- שריפטשטעלער
- הודעות: 954
- זיך רעגיסטרירט: פרייטאג יאנואר 31, 2014 11:28 am
- האט שוין געלייקט: 1457 מאל
- האט שוין באקומען לייקס: 2213 מאל
מאטעמאטיק, ווי אלע מערב-וועלט שפראכן, ווערט געלייענט פון לינקס צו רעכטס.
למשל אז מ׳וויל שרייבן 5 מיינוס 2, וועט מען שרייבן 5-2, און נישט 2-5. אזוי אויך אויב ווילן מיר שרייבן 10 צוטיילן אין 2 וועט מען שרייבן 10/2 און נישט 2/10.
דאס זעלבע איז מיט פלוס און טיימס, די זאך איז נאר אז ביי פלוס און טיימס איז דא די ״קאמיוטעיטיוו פראפערטי״, וואס זאגט אז מ׳קען איבער דרייען דעם סדר, און די רעזולטאט וועט בלייבן דאס זעלבע.
אבער דאס מיינט נישט אז מ׳קען עס לייענען אויף וועלכע זייט מ׳וויל.
למשל אז מ׳וויל שרייבן 5 מיינוס 2, וועט מען שרייבן 5-2, און נישט 2-5. אזוי אויך אויב ווילן מיר שרייבן 10 צוטיילן אין 2 וועט מען שרייבן 10/2 און נישט 2/10.
דאס זעלבע איז מיט פלוס און טיימס, די זאך איז נאר אז ביי פלוס און טיימס איז דא די ״קאמיוטעיטיוו פראפערטי״, וואס זאגט אז מ׳קען איבער דרייען דעם סדר, און די רעזולטאט וועט בלייבן דאס זעלבע.
אבער דאס מיינט נישט אז מ׳קען עס לייענען אויף וועלכע זייט מ׳וויל.
אסור ליראת שמים שתדחק את המוסר הטבעי של האדם, כי אז אינה עוד יראת שמים טהורה.
סימן ליראת שמים טהורה הוא כשהמוסר הטבעי, הנטוע בטבע הישר של האדם, הולך ועולה על פיה במעלות יותר גבוהות ממה שהוא עומד מבלעדה.
סימן ליראת שמים טהורה הוא כשהמוסר הטבעי, הנטוע בטבע הישר של האדם, הולך ועולה על פיה במעלות יותר גבוהות ממה שהוא עומד מבלעדה.
~ אורות ישראל להגראי"ה קוק
- ונבנתה העיר
- שריפטשטעלער
- הודעות: 3795
- זיך רעגיסטרירט: מיטוואך יולי 25, 2012 5:41 am
- האט שוין געלייקט: 6591 מאל
- האט שוין באקומען לייקס: 8112 מאל
אבער אפשר איז עס א דין אין שפראך, נישט אין מאטעמאטיק, און דער מאטעמאטיק טיטשער קען איהם נישט געבן אן עקס דערפאר.
מ'דארף צוריק אראפברענגען דעם רבי'ן
אמר ונבנתה: אל עבר החלון נשקפתי ונתתי אל לבי כי שבת האדם ממנו, חומר וגשם – ורוח אין, בחנתיו, והנה הוא תולדת מקריו – כאשר ילך המקרה כך יתעצב לבו ודמותו, לרגעים אבחננו, כאשר יאמר החכם כי אין הוויית רגע מול רגע נוצרת כי אם בהתחדש מקריו, ואל מי יקר המקרה?
אמר ונבנתה: אל עבר החלון נשקפתי ונתתי אל לבי כי שבת האדם ממנו, חומר וגשם – ורוח אין, בחנתיו, והנה הוא תולדת מקריו – כאשר ילך המקרה כך יתעצב לבו ודמותו, לרגעים אבחננו, כאשר יאמר החכם כי אין הוויית רגע מול רגע נוצרת כי אם בהתחדש מקריו, ואל מי יקר המקרה?
- מבקר
- היימישער באניצער
- הודעות: 355
- זיך רעגיסטרירט: מיטוואך מאי 21, 2014 4:49 pm
- האט שוין געלייקט: 548 מאל
- האט שוין באקומען לייקס: 262 מאל
די לערערין איז לכאורה נישט גערעכט!!
ווען איינער שרייבט 5-2 מיינט ער זיכער צו זאגן 'איך האב דא פינף .... נעם אראפ דערפון 2.
היא הדין ווען איינער שרייבט 3×5 מיינט ער אויך צו זאגן 'איך האב דא פינף.... און דו זאלסט עס דריפלן'
בין איך נישט גערעכט?
יתכן אז דאס האט [tag]פארוואס?[/tag] געמיינט, אבער לא ירדתי לסוף דעתו.
[tag]כעלעם'ר מגיד[/tag] החכמתי, תודה.
ווען איינער שרייבט 5-2 מיינט ער זיכער צו זאגן 'איך האב דא פינף .... נעם אראפ דערפון 2.
היא הדין ווען איינער שרייבט 3×5 מיינט ער אויך צו זאגן 'איך האב דא פינף.... און דו זאלסט עס דריפלן'
בין איך נישט גערעכט?
יתכן אז דאס האט [tag]פארוואס?[/tag] געמיינט, אבער לא ירדתי לסוף דעתו.
[tag]כעלעם'ר מגיד[/tag] החכמתי, תודה.
- לאשיצער
- שריפטשטעלער
- הודעות: 149
- זיך רעגיסטרירט: דאנערשטאג סעפטעמבער 17, 2015 11:49 pm
- האט שוין געלייקט: 74 מאל
- האט שוין באקומען לייקס: 302 מאל
איך קום אן צו דעם פארום אביסל שפעט. די לערערין איז לכאורה נישט גערעכט, נישטא וואס צו זאגן דערוועגן.
די טיטשערס אין די שולעס האבן ליב צו פייניגן זייערע תלמידים און @דולה ומשקה ברענגט א גוטן משל דערפון. איך האב נאך א משל: כ'קען איינע וואס האט אמאל געדארפט לערנען מאטעמאטיק פאר קליינע קינדער אין א פאבליק סקול. זי האט געגעבן א בחינה וועגן די נעמען פון די ציפערן, וויאזוי מען דארף זיי שרייבן אויף ענגליש (רוב קינדער דארט האבן גערעדט שפאניש אין דער היים). למשל דער ענטפער אויף "45" איז געווען "forty five", וכו'. אויף אזא פראגע ווי הייסט דער ציפער "205" האבן רוב תלמידים געשריבן "two hundred five" נאר אייניקע האבן געשריבן "two hundred and five". די צווייטע האט זי געהאלטן פאר נישט ריכטיג ווייל "and איז דאך נישט קיין ציפער" און זיי געגעבן אן עקס...
איך האלט אז אזעלכע טיטשערס וואס לייגן דגוש אויף סתם אויסגעטראכטע "כללים" וואס האבן נישט קיין מציאות באגייען טאקע א גרויסע עבירה. ווען איך וואלט געווען אין איר קלאס וואלט איך באלד פארלוירן מיין אינטערעס אין מאטעמאטיק.
די טיטשערס אין די שולעס האבן ליב צו פייניגן זייערע תלמידים און @דולה ומשקה ברענגט א גוטן משל דערפון. איך האב נאך א משל: כ'קען איינע וואס האט אמאל געדארפט לערנען מאטעמאטיק פאר קליינע קינדער אין א פאבליק סקול. זי האט געגעבן א בחינה וועגן די נעמען פון די ציפערן, וויאזוי מען דארף זיי שרייבן אויף ענגליש (רוב קינדער דארט האבן גערעדט שפאניש אין דער היים). למשל דער ענטפער אויף "45" איז געווען "forty five", וכו'. אויף אזא פראגע ווי הייסט דער ציפער "205" האבן רוב תלמידים געשריבן "two hundred five" נאר אייניקע האבן געשריבן "two hundred and five". די צווייטע האט זי געהאלטן פאר נישט ריכטיג ווייל "and איז דאך נישט קיין ציפער" און זיי געגעבן אן עקס...
איך האלט אז אזעלכע טיטשערס וואס לייגן דגוש אויף סתם אויסגעטראכטע "כללים" וואס האבן נישט קיין מציאות באגייען טאקע א גרויסע עבירה. ווען איך וואלט געווען אין איר קלאס וואלט איך באלד פארלוירן מיין אינטערעס אין מאטעמאטיק.
רעדאגירט געווארן צום לעצט דורך 1 אום לאשיצער, רעדאגירט געווארן איין מאל בסך הכל.
- ונבנתה העיר
- שריפטשטעלער
- הודעות: 3795
- זיך רעגיסטרירט: מיטוואך יולי 25, 2012 5:41 am
- האט שוין געלייקט: 6591 מאל
- האט שוין באקומען לייקס: 8112 מאל
יש לעיין לפי התרגום אהי' אשר אהי' מוכח דס"ל אז 'אשר' איז א חלק פונעם שם...
מ'דארף צוריק אראפברענגען דעם רבי'ן
אמר ונבנתה: אל עבר החלון נשקפתי ונתתי אל לבי כי שבת האדם ממנו, חומר וגשם – ורוח אין, בחנתיו, והנה הוא תולדת מקריו – כאשר ילך המקרה כך יתעצב לבו ודמותו, לרגעים אבחננו, כאשר יאמר החכם כי אין הוויית רגע מול רגע נוצרת כי אם בהתחדש מקריו, ואל מי יקר המקרה?
אמר ונבנתה: אל עבר החלון נשקפתי ונתתי אל לבי כי שבת האדם ממנו, חומר וגשם – ורוח אין, בחנתיו, והנה הוא תולדת מקריו – כאשר ילך המקרה כך יתעצב לבו ודמותו, לרגעים אבחננו, כאשר יאמר החכם כי אין הוויית רגע מול רגע נוצרת כי אם בהתחדש מקריו, ואל מי יקר המקרה?
- ברסלבער
- שריפטשטעלער
- הודעות: 2048
- זיך רעגיסטרירט: דינסטאג נאוועמבער 27, 2012 11:07 am
- האט שוין געלייקט: 3570 מאל
- האט שוין באקומען לייקס: 3510 מאל
לאשיצער האט געשריבן:איך האב נאך א משל: כ'קען איינע וואס האט אמאל געדארפט לערנען מאטעמאטיק פאר קליינע קינדער אין א פאבליק סקול. זי האט געגעבן א בחינה וועגן די נעמען פון די ציפערן, וויאזוי מען דארף זיי שרייבן אויף ענגליש (רוב קינדער דארט האבן גערעדט שפאניש אין דער היים). למשל דער ענטפער אויף "45" איז געווען "forty five", וכו'. אויף אזא פראגע ווי הייסט דער ציפער "205" האבן רוב תלמידים געשריבן "two hundred five" נאר אייניקע האבן געשריבן "two hundred and five". די צווייטע האט מיין שוועסטער געהאלטן פאר נישט ריכטיג ווייל "and איז דאך נישט קיין ציפער" און זיי געגעבן אן עקס...
מיין טאכטער האט געהאט ממש די מעשה נישט לאנג צוריק. נישט אין פאבליק סקול, נאר אין א היימישע סקול. נאכ'ן זיך איינבעטן האט די טיטשער ברוב רחמנותה מסכים געווען צו טוישן דעם עקס פאר א פראגע-צייכן.
די וועלט זאגט אז שכחה איז א חסרון, און איך זאג אז עס איז א גרויסע מעלה. אזוי קען מען פארגעסן אלע צרות און פראבלעמען און אנהויבן יעדן טאג פון ניי. (רבי נחמן מברסלב)
ונבנתה העיר האט געשריבן:יש לעיין לפי התרגום אהי' אשר אהי' מוכח דס"ל אז 'אשר' איז א חלק פונעם שם...
ואפי' את"ל שזה חלק מהשם, יש לעיין אם זה שייך להאהי' הקודם או השני. דהרי ידוע פסק הרמב"ם דנטפלים מלפניו ולא מלאחריו, דהיינו שיש קדושת השם רק להאותיות מלפני השם.....וכו' וכו' וכו' בקיצור.... א גאנצע מחלוקת ראשונים צו די טיטשער איז יא גערעכט נישט...
- אלפא
- שריפטשטעלער
- הודעות: 836
- זיך רעגיסטרירט: מאנטאג מאי 22, 2023 11:25 am
- האט שוין געלייקט: 3900 מאל
- האט שוין באקומען לייקס: 2648 מאל
בנוגע א טיטשטער און סטודענט.
פארציילט מען אז עפעס א סטודענט האט זיך געוואגט צו ענטפערן אויף די פראגע 2+2= '22'...
ווען די טיטשער האט אים דערלאנגט א רויטן X דעפאר, האבן זיך די תלמיד'ס עלטערן אריינגעמישט, הלמאי די סטודענט איז נישט 'בארעכטיגט' צו זיין אייגענע מיינונג?! נאר וועלכע ג'ענדער ער איז מעג ער מחליט זיין אליין?! ביי אים איז 2+2 22, און ווער עס איז נישט מסכים דארף גע'קענסעלד' ווערן!
די סקול באורד האט זיך צוזאמגעזעצט אויף א זיצונג, נמנו וגמרו, די טיטשער באלאנגט מער נישט דארט, בשן ועין איז ער פארשיקט געווארן פארן זינד פון נעמען א שטעלונג אין מאטעמאטיק און נישט בארעכטיגן די תלמיד'ס מיינונג.
ער איז געקומען פארלאנגען די געלט וואס עס זיך אים געקומען ביז דאן, און ער האט דערלאנגט די בילל מיט אן אסטראנאמישן ציפער פון שעות וואס ער האט געארבייט.
ווען מ'האט אים אויפגעמערקט אז ער האט נאר געארבייט 4 שעה א טאג - 2 פארמיטאג און 2 נאכמיטאג, האט ער גראדערהייט געענטפערט, נא?! קומט עס דאך אויס 22 שעה א טאג!!
פארציילט מען אז עפעס א סטודענט האט זיך געוואגט צו ענטפערן אויף די פראגע 2+2= '22'...
ווען די טיטשער האט אים דערלאנגט א רויטן X דעפאר, האבן זיך די תלמיד'ס עלטערן אריינגעמישט, הלמאי די סטודענט איז נישט 'בארעכטיגט' צו זיין אייגענע מיינונג?! נאר וועלכע ג'ענדער ער איז מעג ער מחליט זיין אליין?! ביי אים איז 2+2 22, און ווער עס איז נישט מסכים דארף גע'קענסעלד' ווערן!
די סקול באורד האט זיך צוזאמגעזעצט אויף א זיצונג, נמנו וגמרו, די טיטשער באלאנגט מער נישט דארט, בשן ועין איז ער פארשיקט געווארן פארן זינד פון נעמען א שטעלונג אין מאטעמאטיק און נישט בארעכטיגן די תלמיד'ס מיינונג.
ער איז געקומען פארלאנגען די געלט וואס עס זיך אים געקומען ביז דאן, און ער האט דערלאנגט די בילל מיט אן אסטראנאמישן ציפער פון שעות וואס ער האט געארבייט.
ווען מ'האט אים אויפגעמערקט אז ער האט נאר געארבייט 4 שעה א טאג - 2 פארמיטאג און 2 נאכמיטאג, האט ער גראדערהייט געענטפערט, נא?! קומט עס דאך אויס 22 שעה א טאג!!
וַאֲאַלֶּפְךָ חָכְמָה (איוב לג לג.)
- די מעלה און חסרון פון חכמה איז אז מען דערזעט זיך אלס צוריק ביי אלף!
- די מעלה און חסרון פון חכמה איז אז מען דערזעט זיך אלס צוריק ביי אלף!