סיפור לחיצת היד מעורר סערה בצרפת על רקע העובדה שבמדינה מקפידים מאוד על הפרדה בין דת למדינה. עם זאת, בקהילה היהודית בצרפת הסבירו שליצמן לא התכוון לפגוע בשרה. בעיתון הקהילה בצרפת Joods Actueel דווח כי התנהגותו של ליצמן בסך הכול "שיקפה תפיסה מסוימת לגבי יחסים בין המינים ששומרת באדיקות על הפרדה פיזית בין גבר לבין אישה מחוץ לנישואים".
באתר החדשות הצרפתי "20 דקות" הזכירו שאין זו הפעם הראשונה שליצמן לא לוחץ יד לשרה. פעם נוספת, על פי הדיווח באתר, הייתה ב-2012, אז סירב ללחוץ את ידה של שרת הבריאות הבלגית לורט אונקלינקס, אך היא דווקא כעסה על התנהגותו ואמרה שנפגעה ממנו קשות.
אלא שהסירוב של ליצמן ללחוץ יד לשרת הבריאות של צרפת לא היה הדבר היחיד שהסעיר את הצרפתים. בביקור גומלין של שר הבריאות הישראלי בצרפת, שבוע לאחר תקרית לחיצת היד, כך מדווח העיתון L'Express, הגיע ליצמן לביקור באסיפה הלאומית בפריז בליווי חבר הפרלמנט הצרפתי-ישראלי מאיר חביב, ולא הסיר את מגבעתו כפי שמחייבים חוקי המקום.
כזכור, בצרפת חל איסור לחבוש כיסוי ראש דתי במקומות ציבוריים - שוב, כחלק מקידוש העיקרון של הפרדה בין דת למדינה ומאופייה החילוני של המדינה. האיסור המקומי תופס ללבוש איסלאמי וכן ללבוש יהודי.
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4790964,00.htmlיעדער ווייסט דאך די אנגעצויגענע שווערע באציאונגען צווישען מדינת ישראל מיט איר געוועזענע גרעסטע שטיצער פראנקרייך וואס פלעגט איר סופלייען מיט אלע סארט מיליטערישע סופליי, במשך די אלע יארען וואס אמעריקע האט אנגעהאלטען א מיליטערישע עמבארגא אויף ישראל
פראנקרייך איז אויף די יו ען סעקיוריטי קאונסול אין שטעלט די טאן אין די אי יו,
פאר ווער עס ווייסט נישט, די אי יו לייגט לעצטענס ארויף מער און מער שווערע סאנקציעס אויף סיי וועלכע פירמע וואס טוט ביזנעס אין די שטחים, לדוגמה, א פירמע וואס פארקויפט אייער אדער פלייש און נעמט אייער פון פארמער אין די שטחים קען נישט באקומען קיין הלוואה פון אייראפאישע בענק און קען נישט פארקויפן זייערער פראדוקטען אין אייראפע,
די אי יו איז מדינת ישראל'ס גרעסטע טרעידינג פארטנער און רוב ארבעט פון משרד החוץ אין אייראפע איז אויף אנצוהאלטען די עקאנאמישע באצואינגען וואס איז אין געפאר [טייל איירפעאישע לענדער לייגן גרויס לחץ אז די אי יו זאל באיאקטירען אפילו פירמעס וואס זענען נישט דירעקט אינוואלווד מיט די שטחים ווי למשל ישראל'דיגע בענק וואס בארגען פאר מתנחלישע פירמעס וכדומה]
די דיפלאמאטישע סטראטעגיע פון ישראל איז אנצוקניפען נאענטע באצואינגען מיט א קאבינעט מיטגלידער דא און א הויעכראנקיגע דיפלאמאט דארט, אזוי אז ווען די קאבינעט אדער פארלאמענט דעבאטירט פאליסי איבער מדינת ישראל זאל דארט זיין איינער מיט א מער סימפאטישע בליק צו מדינת ישראל, אסאך מאל איז דווקא גרינגער אנצוקניפען מיט א קאבינעט מיטגלידער וואס איז נישט אינוואלווד מיט אויסערען פאליטיק אדער זיכערהייט אנלעגענהייטן, ווייל זיי האבען נישט קיין דירעקטע דרוק מצד די מוסולמענער וועלט וכו'
די סטראטעגיע האט זיך שוין אויסגעצאלט מיט גוטע רעזולטאטען כמה פעמים,
לדוגמה קטנה, די לעצטע וואוט איבער פרישע סאנקציעס אויף די שטחים אין אי יו פארלאמענט איז שטארק פארוואסערט געווארען ווען די עקסטרעים רעכטע פוילן אין די עקסטרעים לינקע גריכלאנד האבען זיך קעגענגעשטעלט די 28 לענדער און פארמיטען די סאנקציעס, כן יעזור ה' הלאה
גראדע ליגט יעצט אויפן טיש פון דע מיניסטארשע -וואס דער שר הבריאות ליצמן האט זיך אנטזאגט צו געבען דאס האנט- א גאר וויכטיגע קריטישע באשלוס איבער די סמכות פון די ישראל'ישע וועטרענירונג און העלט דעפארטמענט אין די שטחים, א באשלוס וואס קען קאסטען די עקאנאמיע הונדרעטער מיליאנען,
מרעדט דא פון עכטע צרכי רבים וואס מטאר נישט נעמען לייכט
אבער זאל זיין אזוי, נניח אז יענקל ליצמן איז גערעכט מיטן נישט געבען די האנט, פארוואס האט ער נישט אויסגעטון זיין הוט און געמוזט טרעטען אויף די אורטיגע פראנצוזישע געזצען, עס ווייזט אויף קאנטעמפט, וואס ברענגט נישט קיין סימפאטיע אין א צייט וואס מיר דארפען עס זייער וויכטיג,
די פראנצוזישע דיפלאמאטען למשל טוען אן א קאפעל ביים באזוכען א יודישע שול אדער יד ושם
איבעריג צו זאגען, אז איך בארעכטיג נישט קיין פראנצוזישע איינזייטיגקייט וואס קען זיך טיילמאל גרעניצען מיט אנטעסמעטיזם, איך רעד יעצט פון א פראגמאטישען ווינקעל